fredag 5 juni 2009

Lakansskräcken över?

Jag tittade just igenom min gamla blogg och insåg att en del av de inläggen är riktigt bra..
De hade ett bra flyt och innehöll tänkvärda tankar. Kolla gärna om du vill, det finns en länk här bredvid..

Just nu är jag alldeles för trött för att skriva något alls, sov inte bra inatt och ska nog försöka gå och lägga mig snart.. Om jag kan för lakansskräcken. Eller.. det är nog egentligen inte lakansskräck, när jag känner efter. Jag har faktiskt inte ångest över morgondagen. :) Jag har nog bara svårt att gå och lägga mig för att det är kul att vara uppe. Oj, vilken skön insikt.

Nu blir det te och macka! Eller kanske lite fat yoghurt med valnötter och honung.. mums! Och SEN sängen. Den sköna, sköna sängen.

1 kommentar:

  1. Jag kallar inte mitt "uppesittande" halva nätterna för lakansskräck, vet inte riktigt vad jag ska tro att det är. Det ligger något i det du säger; det är så kul att vara uppe, särskilt sent på kvällen när det är tyst i huset. Gubben, katterna och hunden snusar så gott och tryggt på sina platser och jag skulle nog kunna företa mej vad som helst i tolv, ett-tiden, sådant som är ljudlöst för att inte störa. Annat är det på morgonen då har jag ren ångest, vill absolut inte lämna sängen och lakanen. Hela mitt liv har jag kämpat med detta men nu vid snart 75 års ålder har jag insett att det är så här jag är och tänker inte kämpa emot längre. SÅ skönt!

    SvaraRadera