lördag 1 januari 2011

VINST i infriade nyårslöften!

För ett år sedan var mitt nyårslöfte att jag skulle göra sådant där som jag länge velat göra men inte lagt tid på. Efter mitt tunga skitår 2009 då jag var mer eller mindre konstant ledsen och ständigt trött skulle jag bli glad igen. Nu kan jag konstatera att 2010 blev året då jag tog upp mitt lajvande igen, jag började dansa folkdans, bodde en sommar på Gotland, hade många fantastiska möten med fina människor, började spela fiol, fick flera nya vänner, jag har varit glad nästan hela tiden och jag har sett till att bara göra sådant jag mår bra av. VINST i infriade nyårslöften. Heja mig!

Inför det kommande året har jag inte så många nya nyårslöften, mer än att fortsätta ägna mig åt sådant som jag mår bra av. Jag vill inte sätta upp specifika mål med specifika aktiviteter, utan bara generellt se till att lyssna på  min kropp och göra det som faller mig in. Vill jag spela fiol eller dansa så gör jag det, vill jag göra något annat så gör jag det. Så länge det ger mig energi och gör mig glad.

Jag vill bli ännu lugnare och mer stabil i mig själv. Dvs. jag vill minimera stresskänslan jag kan få i kroppen då jag har för många olika fokus samtidigt. Jag har kommit på god väg med detta under 2010 men har lite kvar innan jag landat helt. Om det nu går att landa helt. Jag har hittat några strategier och dem kommer jag att fortsätta med.

Hursomhelst så ser jag fram emot det kommande året. Livet känns spännande på ett bra sätt. Jag undrar vilka människor som kommer i min väg, vilka platser jag kommer att se, vad jag kommer att lära mig för nya saker, vilka knasiga infall jag får, vilka val jag kommer att göra och vad de valen leder till...

Och jag börjar med att se vilka människor jag möter imorgon under min sista dag i Visby innan jag far hem för den här gången. 

Nedan en sammanställning över några av mina facebookstatusar från september-december. De är ganska talande för hur jag haft det under de senaste månaderna.



2 kommentarer:

  1. Så UNDERBART att läsa detta Lisa! Jag ser ju dina uppdateringar på Facebook, och slås ofta av att du är just GLAD hela tiden. Detta är ett av mina löften i år, eller löften... jag vet inte om det är rätt ord egentligen. Det är nåt jag bara SKA vara, från och med nu. Jag minns en person som för många herrans år sedan sa till mig: Johanna, hur gör du, du är ju fan glad jämt!?. Och sen, på något sorgligt sätt så tappade jag det där. Jag ska inte säga att mitt år varit något skitår direkt, men jag tycker att det varit rätt tufft, och nu är det slut med det där. Nu vill jag hitta tillbaka till den där Johanna som är glad jämt. Och dansar mer.

    Du inspirerar mig, och jag skulle väldigt gärna träffas någon gång, om du vill, och ta en fika eller spela fiol (jag spelade fiol när jag var 8, men har nog glömt allt, men jag spelar flöjt...) eller dansa folkdans...

    Gott nytt år, och grattis till din livsvinst!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Johanna!

    Jag blir så glad av dina ord. Fantastiskt roligt att någon blir inspirerad -av mig.

    Ses gärna! Fiol eller fika, spelkväll, äta mat, kolla film. Eller dansa? :) Vi gör något som vi båda tycker om och blir glada av. Snart, tycker jag!

    Jag mailar dig på fejjan. Och så ska jag skriva ett nytt blogginlägg nu, som kom till mig som ett förlängt svar på din kommentar här ovan.

    Gott nytt år till dig med, och till alla andra! Se till att ta hand om er, lyssna på er själva och se att NI är värda att göra saker ni mår bra av. Enligt min filosofi har man bara ett liv och man väljer själv vad man vill göra med det. :)
    Kram!

    SvaraRadera