onsdag 7 oktober 2009

Reseberattelse onsdag 7 oktober 2009

Gårdagen var lite omtumlande för mig. En ganska stor del av dagen kände jag mig rastlös och längtade hem. Fan! Varför skulle jag känna så redan första dagen? Jag blev lite orolig över hur jag skulle klara av de resterande två och en halv veckorna på denna ödsliga plats. Men jag försökte lugna mig med att den känslan antagligen går över om några dagar. Jag behöver bara landa här.

När man är på en vacker plats är det fint att kunna dela den med någon man tycker om och det blev så påtagligt att jag var ensam här utan denna någon. En sorglig känsla som jag försöker bli av med. Jag behöver göra den här resan till bara min egen och förstå och trivas med att det är så.

I morse vaknade jag med en betydligt bättre känsla i kroppen. Att solen sken med högsommarvärme gjorde ju inte att jag mådde sämre. Mina arbetsuppgifter för dagen var att tillsammans med Misa bädda 7 stycken sängar i gästrummen. Alltså inte särskilt betungande. Eftermiddagen ägnade jag åt att ligga i en solstol och lyssna på ljudbok och efter en sen lunch så hängde Brent med mig in i yogasalen för att köra ett fridanspass. Yogasalen är byggd inne i det enda rummet i en liten gammal kyrka. Vissa delar av kyrkan är visst över 2000 år gamla. Men golvet är ett nytt, vackert trägolv och det finns en stereo, en tv med dvd och en bokhylla full med böcker av och om Krishnamurti, som är den store gurun på den här gården.

Medan jag dansade tittade jag ut genom de stora glasdörrarna och såg solnedgången över bergen. Tänk att få dansa runt, i den här fantastiskt vackra gamla byggnaden och samtidigt få se ut på något så vackert! Då var det svårt att känna sig ledsen över något alls och jag påminde mig om att försöka fokusera på det jag har istället för det jag inte har. :)

Kvällen i kyrkan slutade med att Misa visade oss några yogaövningar. Det var skönt och kul och en riktigt bra kväll!

Imorgon kommer en grupp italienare som ska stanna över helgen och ha ett seminarium om den där Krishnamurti. Hoppas att det finns lite tid att få vara i yogakyrkan, ska verkligen försöka få mig ett dans- eller yogapass varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar