torsdag 23 september 2010

Min syster

Idag kom jag på idén att göra korta porträtt av människor i min närhet som betyder mycket för mig. Inspirationen fick jag från "Möt" på bloggen "Dottern har somnat" och idén kom till mig när jag idag hade varit hos min farmor som jag älskar så mycket att det bokstavligen gör ont i hjärtat.

Först ut i denna serie blir min syster Anna.

ANNA

Relation: Min lillasyster
Ålder: Snart 32
Speciella kvalitéer:
Anna fotar mycket. Jag tycker
att hon är allra bäst på närbildsfoton ute i naturen.

Min beskrivning av Anna:
Min lillasyster är fin. Hon mår bra när hon får klippa gräs och odla grönsaker vid stugan som hon bor i. Jag gillar att hon odlar så mycket, för hon kan ju inte äta upp allt själv. Hurra!

Hon har -betydligt- mycket mer grejer än vad jag har och återanvänder toarullar, mjölkpaket, glasburkar och annat vardagligt förbrukningsmaterial till att göra fina pysselkit. Dessa pysselkit tar hon sen med sig till de födelsedagskalas för barn som hon arrangerar och de är mycket populära.

I hennes hem bor förutom hon själv ett antal katter, det brukar vara 5-7 stycken. Några av dem kommer att bo där tills de på ett eller annat sätt vandrar vidare, medan en del bara är där en stund tills de omplaceras. Anna är snäll, hon kör mig ofta dit jag vill och behöver, hämtar och lämnar mina saker och mig, eftersom jag själv saknar körkort och är nog rätt glad över att jag nu faktiskt börjat övningsköra. Det är jag med.

Man kan köpa Annas foton i olika storlekar, på fotopapper eller t.ex. canvasduk. Hon kan också fota ditt barns kalas och sen sätta ihop en personlig bilderbok om det.
Se fler foton på http://www.galleri.tegelmark.se/


1 kommentar:

  1. Åh vilka fantastiska fotografier!!! tycker Eli

    SvaraRadera